We spreken van agressie wanneer iemand andermans grenzen overschrijdt, bewust schade berokkent of met woede probeert iets te bereiken. Medewerkers in de hulp- en dienstverlening krijgen hier regelmatig mee te maken. Deze confrontaties worden heel verschillend beleefd. Sommige medewerkers vinden het spannend, andere proberen deze situaties juist te vermijden en weer andere haken direct af. Onze training veiligheid en omgaan met agressie kan jou en je organisatie helpen en ondersteunen bij het omgaan met agressie.
In de omgang met agressieve mensen is bewustzijn van de eigen communicatie van belang. Jouw gedrag brengt een reactie teweeg bij de ander. Door je eigen manier van communiceren goed te kennen, te weten wat het met jou en met een ander doet, kun je leren kiezen voor ander gedrag. Als je kunt kiezen heb je controle en dat is precies waar het om draait. Het overkomt je niet langer. Als je kiest, ben jij de baas!
Verlies van werkplezier, overheersende angst, ziekteverzuim en kwaliteitsverlies kunnen de ingrijpende gevolgen zijn van agressie. De training veiligheid en omgaan met agressie helpt je om te handelen in situaties waar sprake is van agressie en zorgt ervoor dat jouw veiligheid gewaarborgd blijft.
Deze training is gepland voor individuele aanmeldingen en ook beschikbaar voor teams.