De juiste communicatievaardigheden en inzicht in je positie en gedrag als bewindvoerder tijdens klantencontact zorgen ervoor dat je jouw vak met plezier kunt uitoefenen. Bovendien valt of staat het slagen van trajecten met goed contact met de cliënt.
Werk in deze tweedaagse training aan inzicht in gedrag en rol van de bewindvoerder en optimaliseer jouw communicatievaardigheden. Leer anticiperen op bijzondere omstandigheden en oefen direct met de vaardigheden die je nodig hebt om het contact met cliënten zo positief mogelijk te laten verlopen.
De belangrijkste inhoudelijke onderdelen van deze tweedaagse training zijn:
- Het eerste contact: kennismaken en intake
- Omgaan met afhankelijkheidsrelaties en persoonlijke grenzen
- Herkennen en ombuigen van weerstand en agressie
- Aangeven van grenzen en omgaan met ongewenst gedrag
- Creëren van perspectief en het oplossen van conflicten
- Omgaan met bijzondere omstandigheden zoals psychiatrische aandoeningen en
- drugsgebruik
- Huisbezoek en telefonische contacten
De training omvat interactieve sessies met professionele acteurs, zodat je de aangeleerde vaardigheden direct in de praktijk kunt brengen. Deze module zal je helpen om je communicatievaardigheden te versterken en met vertrouwen op te treden in je rol als bewindvoerder
Deze module is onderdeel van de post-hbo Beschermingsbewind.