NBBI-leden ontvangen altijd 10% korting
Training

Positieve communicatie

De principes van geweldloze of positieve communicatie zoals ze ooit door Marshall B. Rosenberg zijn beschreven kunnen het werk van de beschermingsbewindvoerder, schuldhulpverlener, budgetbeheerder of mentor een stuk eenvoudiger maken.

We laten je zien hoe je kritiek ombuigt, hoe je zorgvuldig wensen formuleert en staan stil bij de invloed van het geven van jij-boodschappen en ik-boodschappen. We verplaatsen ons hierbij in het perspectief van de cliënt.

Er is in de training positieve communicatie ruim de tijd voor het bespreken van eigen casuïstiek. Er schuift in de middag een ervaren beroepsacteur aan zodat je in de setting van de training meteen kunt ervaren wat werkt en wat niet.

Onderwerpen:

  • De basisprincipes van geweldloze communicatie
  • Het omzetten van de theorie naar jouw dagelijkse praktijk
  • Een vervelende situatie omkeren en contact behouden
  • Bewegen van tegenstander naar bondgenoot
  • Prettige en ontspannen gesprekken leren voeren met je klant

Na het volgen van deze module beschik je over handvatten waarmee je conflicten kunt voorkomen en tot rust brengen. Je hebt de vaardigheid door positief communiceren samenwerking te bevorderen. Hierdoor zul je het werk uiteindelijk als minder belastend ervaren.

Schrijf je in voor

Positieve communicatie

Deze module staat momenteel niet ingepland.